Fata de hârtie de Guillaume Musso (recenzie)

Fata de hârtie de Guillaume Musso

Cartea Fata de hârtie (Fille de papier) de Guillaume Musso este al treilea roman pe care îl citesc de la acest autor. Am mai spus-o în nenumărate rânduri, din punctul meu de vedere Musso oferă cititorilor lecturi relaxante, stropite cu mister și antrenante. De aceea, o carte care îi poartă semnătura este oricând bine-venită și nu are cum să te dezamăgească pentru că, în primul rând, nu o începi cu mari așteptări, ci cu dorința de a te întâlni cu stilul lui Musso, care a devenit deja celebru.

Guillaume Musso este autorul francez contemporan cel mai citit la momentul actual. A fost tradus în 41 de limbi și s-a bucurat de numeroase ecranizări ale cărților sale. Încă din copilărie a fost pasionat de literatură și începe să scrie de pe băncile școlii. În 2004 publică romanul Și după… (Et après…) care se va vinde în peste două milioane de exemplare. Acest succes îl păstrează până azi, fiecare carte a lui fiind așteptată cu sufletul la gură și apreciată imediat de public. Deci pe bună dreptate acum este considerat cel mai iubit scriitor francez.

Fata de hârtie este una dintre cărțile cele mai apreciate de la Musso, alături de Central Park. Scriitorul de altfel recunoaște că și pentru el acest roman are o semnificație aparte, fiind un punct de turnură în cariera lui și în stilul de scriere.

No flipbox content added

Personajul principal este Tom Boyd, un scriitor de succes, recunoscut internațional datorită romanului Trilogia îngerilor, o serie din care are publicate două volume, iar al treilea, cel care ar oferi deznodământul, este așteptat de întreaga lume cu nerăbdare. Însă o decepție în dragoste îl aruncă în depresie, devine dependent de narcotice și astfel tot ceea ce a reușit să obțină este pe cale să se prăbușească. Inclusiv propria viață îi atârnă de un fir de păr din cauza stării precare în care ajunge după abuzul de alcool și droguri.

Prietenii lui din copilărie, o copilărie grea, marcată de sărăcie și de mediul deloc favorabil unde au crescut, Milo și Carole, fac tot posibilul să îl salveze. Nu doar de el însuși, dar și să îl determine să se reapuce de scris pentru a-și putea respecta contractul cu editura. Mai e un motiv, dar pe acesta îl las să-l descoperiți din carte.

În acest context apare Billie. Fata de hârtie.

Pasionat de comediile americane din epoca de aur a cinematografiei Hollywoodiene, faimoasele screwball comedy, Musso își dorește să scrie o carte care să aibă acel ritm rapid și dialoguri efervescente întâlnite în filmele amintite. Dar mai ales să aibă un personaj feminin liber, excentric, care să intre în viața personajului principal ca o tornadă și pe nesimțite să se transforme în catalizatorul întregii acțiuni.

Și exact așa își face apariția Billie, care este de fapt  o fată de hârtie, un personaj ieșit din paginile Trilogiei îngerilor. Intră în viața lui Tom, un Tom dărâmat de depresie și alegerile făcute și care, peste toate acestea, suferă și de sindromul paginii albe a scriitorilor, acel blocaj atât de temut.

Din acel moment totul începe să se precipite. Tom e în continuare în suferință și în pană de inspirație. Dar ea e frumoasă, e altfel, supranaturală și plină de surprize. Și pentru a părea totul și mai incredibil, la un moment dat viața ei depinde de recuperarea unui volum din Trilogia îngerilor, un exemplar unic, și de imaginația lui Tom. Trebuie să scrie finalul acestei trilogii pentru a o salva.

Dacă ar fi doar atât Musso nu ar mai fi Musso. Nimic nu e atât de simplu, nici măcar fantasticul în cărțile sale. Însă nu îmi doresc să vă stric plăcerea lecturii și aleg să nu mai dezvălui alte detalii.

Fata de hârtie este un roman captivant. Împreună, Tom și Billie vor trăi o aventură extraordinară, realitatea și ficțiunea împletindu-se perfect cu misterul și elementele de thriller și alcătuiesc în cele din urmă un joc seducător. Vă recomand cartea cu mare drag, mai ales dacă apreciați stilul lui Musso sau vreți să-l descoperiți!

#recenziinescrise